Geoblog.pl    yenn    Podróże    Smaki Krety    Lotnisko

Lotnisko

Grecja
Grecja, Chaniá

Lotnisko znajduje się kilkadziesiąt kilometrów od Chanii. Przy wyjściu z lotniska znajduje się postój taksówek oraz przystanek autobusowy z budką, gdzie sprzedawane są bilety. Na szczęście nie musieliśmy długo czekać, bo o 22:05 odjeżdżał najbliższy bus. Kupując bilet dostaje się kartkę z rozkładem autobusów jakie oferowane są z Chanii.

Cena biletu lotnisko - Chania: 2,30 Euro
strona z rozkładem jazdy: http://www.bus-service-crete-ktel.com/timetable.php

Podróż na dworzec autobusowy zajęła 20 minut, w sam raz na przesiadkę do Kato Stalos o 22:30. Bilet można zakupić również w autobusie u "ticket collector", nie kierowcy jak u nas. Nie wiem dlaczego ale w większości (jak nie we wszystkich) autobusach można zakupić bilet w czasie jazdy - cena jest taka sama jak w kasie biletowej - jednak na lotnisko jak i z lotniska należy kupić bilet w kasie, na tej trasie nie jeżdżą ticket collectorzy.

Ciekawą rzeczą odnośnie dworca w Chanii jest pracownik, którego można nazwać naganiaczem autobusowym. Gdy podjeżdża autobus na stanowisko poza tym, że informacja o tym płynie z głośników to ów "naganiacz" biega po dworcu jakby zbierając pasażerów wskazując palcem do jakiego autobusu mają wsiąść. Widać przez to, że Kreta odwiedzana jest przez rzesze międzynarodowych turystów i co ciekawe dbają o swoich gości przez dopilnowanie aby każdy wsiadł do prawidłowego autobusu.